Nederlander ontwerpt duurste sneaker ooit!

Ik was lekker aan het rondstruinen op het internet, een beetje inspiratie opdoen voor een nieuw “artikel” voor mijn blogje. En toen kwam ik dit artikel tegen op http://www.ilovefashionnews.nl. Ik was flabbergasted. De duurste sneaker ooit, 23.444 euro, my goodness wat een bedrag. En toen las ik verder, de sneakers krijg je dan met een VW Polo 444. Hey, wat een goede promo stunt is dit. Zowel voor de designer van de sneakers als voor Volkswagen.  “Project 444 is hét mode- en lifestyle-project van dit moment.” Ik ken het hele project 444 niet dus ik besloot maar eens te googlen. Ik kwam al snel terecht bij http://www.autozine.nl, daar vond ik een artikel over project 444.

Project 444 wordt als volgt omschreven: “Project 444 bestaat uit twee elementen: een paar exclusieve sportschoenen en een Volkswagen Polo. Hing Yeung daarover: “Volkswagen benaderde mij op een gegeven moment met de vraag of ik het interieur van een kleine serie nieuwe Polo’s zou kunnen ontwerpen. Ik vertelde toen dat mijn expertise eerder op het gebied van sneakers lag en dat ik dan ook voor een ‘schoenbenadering’ zou gaan. Zo gezegd, zo gedaan: het ontwerp dat ik instuurde, werd met veel enthousiasme ontvangen en toen we daarover in gesprek gingen, kwamen we automatisch uit op het idee om schoenen en auto aan elkaar te koppelen. Zodoende is Project 444 een concept geworden waarbij de Volkswagen Polo een ‘schoeneninterieur’ kreeg en werden de sneakers ontworpen met overduidelijke automotive-invloeden. En ik vind het resultaat écht vet .”

Nou ik vind het een onwijs goede reclame stunt! Daarnaast is de Polo 444 een hele vette auto! Alleen mis ik wat meer pics van de sneakers en wat meer specificaties daarover. Want wat maakt die sneakers nou zo bijzonder?! Lees hieronder het artikel van http://www.ilovefashionnews.nl.

Vrijdag middag 15 uur, Hotel Jefferson. Cocktail in de hand, lekkere hapjes, heel hip Amsterdam om me heen en wachten op de lancering van de duurste gympen ooit gemaakt.. Nou ja duurste gympen ooit gemaakt, dat weten we niet, maar in ieder geval de meest exclusieve en duurste gympen ooit verkocht, maar liefst €23.444,- en.. je krijgt er nog gratis een Volkswagen Polo 444 bij! Project 444 is hét mode- en lifestyle-project van dit moment. In dit project staan deze meest exclusieve sneakers ooit centraal. Deze zijn ontworpen door de befaamde Nederlandse, in Californië wonende schoenontwerper Hing Yeung. De sneakers worden in een oplage van slechts 50 stuks gemaakt. Wat het project echt bijzonder maakt, is dat de 50 gelukkigen die deze sneakers aanschaffen, er een trendy Polo bij cadeau krijgen. Een Volkswagen Polo 444 om precies te zijn. De sneakers en Polo zijn niet los van elkaar verkrijgbaar.

De Project 444 sneakers zijn (in combinatie met de Polo) exclusief verkrijgbaar bij het trendy Jefferson Hotel in Amsterdam en via Freshcotton.com.

One response to “Nederlander ontwerpt duurste sneaker ooit!

Leave a Reply

