SALE

SALE, bij het woord alleen al gaan bij mij alle sirenes af.. Ik weet niet wat er op dat moment met mij gebeurt maar ik weet wel dat ik er naartoe moet…Kopen, kopen, hebben, hebben..Best gek eigenlijk. Ik krijg een mailtje van H&M binnen waarop met koeienletters SALE staat en ik ga als een gek naar de site en gooi een hele hoop spulletjes in mijn winkelmandje. Oh wat een leuk jurkje, wat een leuk hemdje, shirtje, jeans…… Raar want heb ik het echt niet nodig, maar er gaat een soort RUSH door me heen bij het woord SALE en aanbieding en dan moet ik het hebben…

Zijn dat niet de eerste tekenen van een koopverslaving vraag ik me af. Of is het zo dat zolang je het allemaal makkelijk kan betalen het geen verslaving is? Nou volgens de Dikke van Dale: ver·sla·ving de; v -en het verslaafd-zijn. Ja duhhh daar was ik zelf al achter gekomen. Maar ik heb nog een definitie gevonden:

De zodanige fysieke of psychologische gewenning aan een substantie of gewoonte dat het beëindigen hiervan ernstige trauma`s kan veroorzaken. Gebruik `misbruik van middelen` voor het op lange termijn of overmatige gebruik of misbruik van drugs, alcohol of andere substanties.

Hmmm als ik niet shop krijg ik dan ernstige trauma’s… Het antwoord is nee…Dus dan ben ik niet shopverslaafd..hahaha..Nou ok dat ben ik wel een beetje. Maar dan een zonder de trauma’s al baal ik soms wel als ik iets niet mag of kan kopen…Maar SALE blijft wat met me doen. Vandaar dat ik over 2 weekjes met vriendinnen lekker ga shoppen in Amsterdam in de SALE en no boys allowed!!

Oh stiekem nog een definitie;

verslaving [zelfstandig naamwoord]• het ergens niet meer buiten kunnen…Slaat dat op mij?? Ja soms wel, maar als ik dan even relativeer niet meer.

Leave a Reply

