blog, blogje, bloggen

De laatste tijd ben ik me steeds meer aan het verdiepen in blogs van andere mensen zowel beauty als fashion, art of design gerelateerde blogs. Wat ik vooral belangrijk vind, is dat de blogger lekker onafhankelijk blijft en zijn of haar eigen ding doet. Ik bedoel het is niet zo moeilijk om een buikspreekpop van een merk te worden. Om je eigen mening te delen met anderen (positief of negatief) daar heb je echt wel even wat meer lef voor nodig.

Wat vandaag vooral mijn aandacht trok was een blogje waarin de melding werd gemaakt dat American Apparel een shortje maar tot maat 6 verkoopt. Dat is een Nederlandse maat M. Kopers hadden aangegeven dat ze graag deze shorts ook in grotere maten willen hebben maar helaas American Apparel geeft ze nul op hun request. Nou dat was de inhoud van de blog, niet heel erg bijzonder totdat je de comments gaat lezen. En natuurlijk hebben we te maken met freedom of speech😉 en dus kom je uitspreken tegen als;” een vrouw met een maat groter dan maat M mag gewoon zo’n broekje niet mag dragen omdat ze dan op een worst/rollade lijkt.” Grrrrrrrrrrrrrrrrr…

Maar dat is maar een van de uitspraken er zijn gelukkig ook genoeg mensen die aangeven dat het toch niet uit moet maken welke maat je hebt zolang je maar goed in je vel zit en gelukkig bent. Aaahhh dat klinkt al beter… 

Wat mij wel opvalt is dat het onderwerp van de discussie al snel overgaat in “Fat girl discrimination”. En ik vraag me af of dat wel zo is… Ach de shortjes van AA zijn niet mijn ding en met mijn maatje L ga ik me erook niet inproppen.. Maar er wordt ook gesproken over een marketingstrategie. Zoals jullie wellicht weten gaat het namelijk niet zo goed met American Apparel…..Zouden ze zelf deze berichten de wereld insturen…..Of komen ze wellicht met een plussized collectie?? Who knows.

 Er zijn 4 pagina’s aan comments en ben je benieuwd naar die discussie klik dan op deze link;

http://nymag.com/daily/fashion/2010/06/american_apparel_doesnt_make_s.html

One response to “blog, blogje, bloggen

  1. Ik vind het persoonlijk het niet waard om je druk over te maken al kan ik me de frustratie wel voorstellen.😉
    Er is zo’n gruwelijke hoeveelheid kleding te krijgen en men gaat zich druk maken om een merk wat weigert grotere maten te verkopen? Laat dat suffe AA toch links liggen en ga shoppen in winkels die jouw maat wel hebben. Wedden dat je je daar beter bij voelt dan dat je veel te lang stilstaat bij je eigen maat en een suf merk wat marketingtechnisch gesproken héél dom bezig is? Laat die sukkels toch, nogal logisch dat het niet zo goed gaat met dit merk.
    En mensen die opmerkingen over te grote vrouwenmaten posten zijn vaak hele domme mannen. Die zijn je energie al helemaal niet waard. *gives ’em finger*.

Leave a Reply

