Hulp nodig bij WISHLIST: Spiegelreflexcamera

Lang lang geleden had ik een analoge spiegelreflexcamera en was ik lekker bezig met het maken van foto’s. Op een gegeven moment ben ik daar mee gestopt. Ik kan me niet herinneren wanneer en waarom. Maar door mijn blogje ben ik weer anders naar foto’s gaan kijken en als ik nu over straat loop dan denk ik goh wat zou dit een leuke foto zijn. Het lijkt wel alsof ik de wereld anders bekijk. Dat klinkt misschien een beetje raar en freaky zelfs maar het is echt zo. Met dit mooie weer fiets ik naar mijn werk en ik zie dingen die ik wil fotograferen. Dat hoeven echt niet allen maar mensen te zijn, maar ook gebouwen, bomen, planten, vergezichten..Ja het klinkt corny maar het lijkt wel of mijn hoofd daar constant mee bezig is. En nu heb ik de beslissing genomen om een digitale spiegelreflexcamera te kopen. Mijn budget is niet zo groot dat ik meteen het duurste van het duurste ga kopen en ik ben nu vooral bezig me te verdiepen in de mogelijkheden van de camera’s. Ok dit zijn de camera’s die op mijn lijstje staan;

Canon EOS 450D

Canon EOS 500D

Canon EOS 1000D

Nikon D3000

Nikon D5000

Sony DSLR-A330L

Sony DSLR-A450

Ik ben flink de fora aan het afstruinen voor tips en dergelijke en binnenkort ga ik naar de winkel om ze daar allemaal te “voelen” en daarna op internet zoeken waar ze de goedkoopste hebben. Maar ik sta open voor tips, enne stiekem heb ik ze ook nodig. Welke camera gebruik jij, wat vind jij de beste camera…Let me know…..

Leave a Reply

