Vrouwen liegen over kledingaankopen

Volgens een Brits onderzoek liegen vrouwen over hun kledingaankopen en dan voornamelijk uit een schuldgevoel. We liegen niet alleen over de hoeveelheid kleding die we kopen maar ook over hoeveel het allemaal kost.

Volgens nu.nl verstopt acht op de tien ondervraagde vrouwen geregeld prijskaartjes weg en tweederde liegt over de aankoop tegen hun partner. Meest gebruikte leugen is dat een kledingstuk helemaal niet nieuw is, terwijl dat natuurlijk stiekem wel het geval is. Een kwart heeft helemaal geen zin om tekst en uitleg te geven en verstopt het item liever. Een vijfde zegt wel eerlijk toe te geven dat het nieuw is, maar noemt het vervolgens ‘een koopje’.

Ik zal je eerlijk vertellen dat ik me daar ook wel eens schuldig aan heb gemaakt maar mijn vriend had mij dan door. Maar verbloem jij wel eens je aankopen? Misschien niet over kledingaankopen maar wel over beauty aankopen?

www.textilia.nl

Leave a Reply

