Zeeman en de mutshaves: ik ga de uitdaging aan!

Een tijdje geleden had ik een bericht geplaatst over Zeeman en breien( http://wp.me/pONdf-1nT). Zeeman (zeemantextiel)probeert Nederland weer aan het breien te krijgen. Je kiest de muts of shawl uit die je wil maken en Zeeman (zeemantextiel) vertelt je precies wat je nodig hebt.

Al een hele tijd bestaat www.Sasknitsitagain.blogspot.com en jawel Zeeman heeft haar om hulp gevraagd. Er is nu een pdf-bestand met daarin de verschillende soorten steken, en hoe begin je in hemelsnaam. Heel interessant allemaal. Vandaar dat ik de PDF hier ook plaats:

http://www.zeeman.com/getmedia/251c208e-702e-405d-bda7-9bc64a735eca/Brei_instructie.pdf

Sasknitsitagain geeft breilessen. En het grappige is dat zij o.a. gevraagd is om mutsen te ontwerpen voor Zeeman. En dan bedoel ik de mutsen waar je uit kan kiezen om zelf te breien.  Grappig want dat wist ik in eerste instantie niet. Dus het kan geen kwaad om wat achtergrondonderzoek te doen😉. Dus check haar blog eens! Ze is echt een geweldige vrouw.

Maar terug naar het breien. Mijn moeder maakte alles zelf, kleding, gordijnen, spreien, you name it zij maakte het. Nu heb ik wel eens spijt dat ik me dat nooit heb aangeleerd. Om die reden denk ik eraan om de test te doen. Oftewel ik ga proberen via de Zeeman een muts/shawl te breien. Ja ik kan wel breien maar dan bedoel ik ook dat het er echt mooi uitziet.

Goed, nu moet ik dus mijn ontwerp kiezen. Ik ga voor de Sleezo en voor de Granny scarf. Ja ik ga het echt proberen. Eens kijken of het wel echt zo makkelijk is als het lijkt. Dus morgen ga ik naar de stad en langs de Zeeman. Het is nu nog niet echt heel koud dus hopelijk ben ik voor die tijd klaar. Ik hou jullie op de hoogte van mijn “creaties”.

  

Hieronder nog een filmpje  over hoe te beginnen met breien.

Leave a Reply

